Facebook przygotowuje się do nowego projektu, aby uprościć swoją platformę reklamową, ułatwiając marketerom umieszczanie reklamy w odpowiednim miejscu.
Jednym z głównych celów planu jest pozbycie się niektórych opcji w ogóle lub połączenie kilku narzędzi w jednym produkcie. Reklama na Facebooku ma wiele rodzajów i oferuje obecnie wiele podobnych rzeczy, takich jak zachęcanie do sprzedaży online – w sklepach internetowych lub poprzez aplikacje do pobrania.
Na przykład, reklama na Facebooku umożliwia udostępnianie i oferowanie produktu online przez reklamodawców, aby pozwolić im zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej lub na stronie produktu, ale wiele firm po prostu wstawia link w poście na Facebook’u, więc opcja tworzenia dedykowanej oferty online jest rzadsza.
Ponieważ program jest nadal w początkowej fazie realizacji, wiele zmian albo nie zostało jeszcze ujawnionych lub wciąż są dopracowywane. Firma ogłosiła projekt podczas briefingu z dziennikarzami w siedzibie Facebooka w Menlo Park w Kalifornii. Nowa reklama na Facebooku będzie wprowadzana aż późnym latem lub wczesną jesienią.
Reklama na Facebooku ma na celu zapewnienie bardziej jednolitego zestawu formatów reklam, np. ogłoszeń w News Feed, w prawej szynie na pulpicie, a na urządzeniach przenośnych będzie bardziej spójna.
Nowa reklama na Facebooku będzie oparta na tym, czego Facebook nauczył w ciągu ostatniego roku w kwestii marketingu, między innym jak zdecydował się na reklamę na nowych obszarach witryny, takich jak News Feed.
Znalezienie nowych sposobów kierowania reklam do odpowiednich użytkowników, to wieloletnia cel reklamy na Facebooku. Firma w ubiegłym roku rozwijała swoje niestandardowe narzędzie Audiencje jako sposób dla marketerów na dotarcie do osób docelowych. W przyszłości, Facebook przedstawi usprawniony zestaw opcji opartych na konkretnych celach marketingowych.