Jak donoszą analitycy comScore reklama na facebooku, dotąd uważana przez wielu za nieskuteczną i niemającą większego sensu, przynosi jednak efekty i to znacznie większe niż byśmy się spodziewali.
Jeszcze do niedawna wśród reklamodawców pokutowała opinia, że reklama na facebooku to coś, co internauci omijają szerokim łukiem i jedynie sporadycznie zdarza się, aby ktoś trafił na docelową stronę właśnie w ten sposób. Pogląd ten wspierały badania przeprowadzone przez Greenlight, a także agencję Reuters, która zorganizowała ankietę prowadzącą do dramatycznych wniosków – aż 80% internautów nigdy nie kupiło produktu, którego reklama na facebooku była jednym z filarów kampanii.
Inaczej niż powyższe, badania przeprowadzone przez comScore sugerują, że reklama na facebooku to sensowna inwestycja marketingowa. Okazuje się, że użytkownicy facebooka dokonują zakupów w oparciu o informacje dostarczane im codziennie na stronie głównej portalu!
Oprócz badań przeprowadzonych przez comScore czy Target, facebook przeprowadził również własne badania. Portal Zuckerberga przewertował ponad pół setki kampanii, w których główną rolę odgrywała reklama na facebooku i doszedł do zaskakujących wniosków. Połowa z przeanalizowanych kampanii przyniosła zysk co najmniej pięciokrotny, a 70% co najmniej trzykrotny w stosunku do kosztów poniesionych na reklamę.
Powyższe rozważania pokazują, że jeśli tylko mamy fundusze i jesteśmy zdecydowani na konkretny target odbiorców, warto zainwestować w kampanię reklamową na facebooku. Social media to prawdziwa kopalnia informacji o naszych potencjalnych klientach – grzechem byłoby tego nie wykorzystać. Szansa czeka już dziś, od nas tylko zależy, czy pójdziemy z duchem czasu i nie zostaniemy z tyłu, oglądając się na plecy konkurencji.