Facebook to serwis społecznościowy, na którym możliwe jest tworzenie sieci i grup, dzielenie się informacjami i korzystanie z różnych aplikacji. Serwis posiada też wiele funkcji podobnych do  innych serwisów społecznościowych, np. albumy ze zdjęciami, poczta wewnętrzna, blog, notes, lista znajomych, blokowanie użytkowników. Często prowadzone są na nim kampanie reklamowe dla klientów oraz własnych fanpage’ów. Facebook nieustannie dba o  rozwój swoich narzędzi reklamowych. W celach reklamowych nie jest konieczna strona firmowa na Facebooku. Reklamy mogą kierować użytkownika do serwisów poza Facebookiem. Fanpage nie ogranicza do strony głównej. Reklama na facebookumoże prowadzić do różnych zakładek i wydarzeń. Może też promować wpisy i aplikacje. Reklama na facebooku wiąże się oczywiście z kosztami, które zależą od grupy docelowej i oczekiwanych rezultatów. Wydatki te można kontrolować ustawiając budżet całkowity lub dzienny. Facebook to serwis po którym poruszają się ludzie w każdym wieku, toteż reklama na facebooku powinna być tak przygotowana, aby trafiła do osób w dowolnie wybranym wieku. Grupę docelową wybiera się korzystając z informacji, które podają o sobie sami użytkownicy, np. informacje podstawowe, oś czasu. Dzięki temu można wyselekcjonować różne kategorie, np. rodzice, zaręczeni, krótko po ślubie i inne. Przydatna jest reklama na facebooku skierowana dla użytkowników lubiących konkretne strony. Przy posiadaniu własnej bazy fanów można skierować reklamę do ich znajomych. Reklama na facebooku może być utworzona przez każdego użytkownika portalu Facebook, o ile jest on posiadaczem karty kredytowej. Wtedy to może zacząć tworzyć i wyświetlać reklamy albo powierzyć to zadanie profesjonalistom.