Reklama na facebooku na pewno nie mija bez odpowiedzi. Wiadomo, że działa, ale inaczej niż zwykła reklama. Facebook to znany portal społecznościowy, który musi zarabiać na siebie. A robi to głównie dzięki reklamom. Nie sprzyja tej sytuacji korzystanie przez użytkowników z portalu za pomoca tabletów i smartfonów. W tej formie bowiem reklama na facebooku nie jest wyświetlana. Dla portalu oznacza to straty. Badania pokazały, iż użytkownicy spędzają mniej czasu na facebooku znudzeni jego zbyt małą zmiennością. Są również niezadowoleni z treści i mają wątpliwości, co do prywatności na portalu. Taki stan rzeczy zmniejsza potencjalną ilość użytkowników, dla których przeznaczone są reklamy. Facebook nie może sobie pozwolić na straty w użytkownikach, dlatego reklama na facebooku jest bardzo bogata. Wśród nich najlepsze współczynniki klikalności zdobywają akcje sponsorowane zachęcające do meldowania się w określonym miejscu. Tego typu reklama na facebooku to najniższy koszt kliknięć, a najwyższy koszt wyświetleń. Badania potwierdzają także, że wykupywanie zdarzeń sponsorowanych do reklam podwyższa ich efektywność dzięki wzbogaceniu o kontekst społecznościowy. Podnosi to koszty, ale korzyści są większe. Badania wykazują, że reklama na facebooku jest efektywna wtedy, jeżeli przynależy do konkretnej branży. Najlepiej działają reklamy marek telekomunikacyjnych oraz mediów. Najwyższe koszty reklamodawcy ponoszą  z zakupów grupowych i branży randkowej. Reklamy wyświetlane polskim użytkownikom mieszczą się poniżej średniej w porównaniu z innymi państwami. Kierując reklamę do użytkownika dobrze poznać statystyki czy uplasować się w najbardziej pożądanej branży. Gdy nie jest to możliwe, można zapoznać się dogłębnie z kwestią tworzenia reklamy w celu zapewnienia sobie oczekiwanych efektów.