Chcąc prowadzić skuteczną kampanię reklamową na facebooku musimy wiedzieć na jakiej grupie odbiorców powinniśmy się skupić. Reklama na facebooku powinna mieć taką formę i kształt, żeby jak najlepiej spełniała oczekiwania i przyciągała uwagę odbiorców. Możemy to osiągnąć poprzez skierowanie naszych działań marketingowych na ściśle określoną grupę potencjalnych klientów.
Użytkowników facebook targetyzujemy (tzn. przypisujemy do grup) na podstawie miejsca zamieszkania, wieku, płci, zainteresowań, języka, statusu związku czy poziomu wykształcenia. Po odpowiednim stargetyzowaniu naszego celu portal poda nam szacowaną liczbę użytkowników, do których trafi nasza drobiazgowo przygotowywana reklama na facebooku. Pewną trudność stanowi w tym przypadku podawanie przez użytkowników Internetu niezgodnych z prawdą danych w procesie rejestracyjnym, jednak akurat w przypadku facebooka problem ten ma ograniczony zasięg. Ludzie najczęściej podają prawdziwe dane i wybierają te strony, które im się rzeczywiście podobają – chcą mieć łatwy dostęp do interesujących informacji, w tym także ofert zakupu produktów czy wykonania usług.

Reklama na facebooku

Reklama na facebooku

Żeby zobrazować siłę, z jaką oddziałuje dobrze skierowana reklama na facebooku wskażemy przykład. Reklama z młodocianą gwiazdką, Miley Cyrus, skierowana do młodzieży w przedziale wiekowym 12-16 lat miała aż o 300% większą skuteczność niż ta sama reklama na facebooku, ale skierowana do starszej grupy wiekowej (ludzie w przedziale wieku 20-25 lat). Nie trzeba chyba tłumaczyć, jak wielki wpływ na wyniki osiągane przez naszą firmę ma skierowanie działań marketingowych do tych konkretnych, adekwatnych do prowadzonej przez nas działalności, grup ludzi. Siła argumentów przemawia za targetowaniem reklam.