Co zrobić, żeby reklama na facebooku zdała egzamin? Podążać za pewnymi, starymi jak kampanie reklamowe w Internecie radami – poniżej pięć najważniejszych z nich.
Jeśli już zdecydowaliśmy się rozpocząć kampania, a pierwsza reklama na facebooku naszej firmy czeka już tylko na akceptację, warto zastanowić się, jaki jest najlepszy moment na wypuszczenie naszego dziecka w świat. Być może warto poświęcić chwilę czasu i na przykład, użyć naszego projektu do spopularyzowania nowego produktu czy organizowanego przez naszą firmę konkursu?
Dobra kampania w Internecie powinna mieć jasno sprecyzowany cel – nie możemy pozwolić, żeby nasza firma była kojarzona z bezmyślnym spamowaniem profili użytkowników social media. Akcje specjalne, promocja najciekawszych postów – możliwości są nieograniczone.
Przystępując do dzieła, warto wiedzieć, że skuteczna reklama na facebooku to reklama zoptymalizowana. Zainteresujmy się naszą grupą docelową, sprecyzujmy jej potrzeby i sympatie, śledźmy na bieżąco statystyki klikalności i wyświetleń.
Jak wspomniano wyżej, dobór najlepszej z możliwych grupy docelowej to klucz do sukcesu. Reklama na facebooku powinna być skierowana do jasno sprecyzowanego kręgu odbiorców – naszych potencjalnych klientów, nie marnujmy naszej energii i pieniędzy na wyświetlenie reklamy osobom, które zwyczajnie nie mogą być zainteresowane naszym produktem lub usługą ze względu na odmienne preferencje. Social media to kopalnia wiedzy o naszych klientach – nie zmarnujmy tego.
I na koniec – promocja postów. Posty użytkowników facebooka, które są szczególnie popularne w społeczności możemy wykorzystać do poprawienia właściwości naszej kampanii. Reklama na facebooku to na pewno dużo szansa, ale warto jej używać z umiarem – musimy przede wszystkim przyciągać uwagę i przekazywać najistotniejsze informacje. Zasypywanie użytkowników wiadomościami o naszej marce to zdecydowanie nienajlepszy pomysł.