Posiadacze stron firmowych na Facebooku nierzadko skupiają się na masowym pozyskiwaniu fanów na swoja stronę. Czasem czynność ta tak ich pochłania, że zapominają zajmować się stroną. Jest to najprostszy sposób, co nie oznacza, że zaowocuje sukcesem. Pozornie wydaje się, że zyskują, jednak tak nie jest. Reklama na facebooku musi wiązać się z byciem na bieżąco, z publikowaniem treści. Zaprzestanie tego będzie oznaczać, że strona szybko stanie się bezużyteczna. Będzie to także oznaczać zatrzymanie ruchu na stronie, gdyż nic się nie będzie zmieniało. Spadnie także znacząco liczbą odwiedzin na stronie. Reklama na facebooku wiąże się czasem z kupowaniem fanów. Nie jest to zbyt korzystne rozwiązanie, gdyż osoby te nie są zainteresowane tematyką nabywcy. Lepiej pozyskiwać osoby faktycznie zainteresowane. Reklama na facebooku wymaga ustalenia strategii działania. Trzeba mieć świadomość tego, co będzie się działo z każdą osobą, która już stanie się fanem. Dobrze byłoby żeby reklama na facebooku była zintegrowana ze stroną firmową. Następnie należy dokonać analizy. Określając strategię należy pozyskiwać fanów autentycznie zainteresowanych biznesem tego rodzaju. Reklama na facebooku jest również budowaniem relacji poprzez angażowanie fanów w działania na stronie, udostępnianie wpisów, odpowiadanie na pytania. To integracja między dwiema stronami. Następnie powinno się przekierowywać ich na zewnętrzne strony, dzięki którym po pewnym czasie będzie można prowadzić sprzedaż. Jest to punkt kulminacyjny i oczekiwany przeprowadzanej akcji reklamowej. Działania reklamowe na facebooku są pracochłonne, ale zaangażowanie w nie przyniesie osiągnięcie celów w zaplanowanej wcześniej strategii.